יום שני, 31 באוקטובר 2011

מכשירי שמיעה


מכשירי שמיעה וזכויות

לקויות שמיעה וירידה בשמיעה בקרב מבוגרים נפוצות למדיי, ולכן, על מנת לשפר את איכות חייהם, מומלץ להם להתקין מכשירי שמיעה. התחושות לרוב אינן קלות, ואולי חלקם של הקשישים יחושו מבוכה ובושה, אך לא כדאי להזניח את הנושא. אם אתם חשים כי אינכם שומעים טוב, מפספסים קטעי משפטים או מילים כאשר אתם משוחחים עם מישהו, נאלצים לשמוע טלוויזיה בווליום מוגבר ולא סביר, זה הזמן לבצע בדיקת שמיעה.
מכשירי שמיעה וזכויות של בני גיל הזהב

ההחלטה להתקין מכשיר שמיעה איננה קלה, במיוחד מבחינה רגשית, ובנוסף עלותם של מכשירי שמיעה גבוהה מאוד ויכול להסתכם בסכומים של עד מעל 10000 ₪, אך כדאי מאוד לברר את זכויותיכם, שכן אנשים מעל גיל 18 זכאים להשתתפות בעלות המכשיר, כאשר אחד הפרמטרים לכך, הוא רמת אובדן השמיעה.

בין הגורמים המשתתפים בעלות המכשיר :
משרד הרווחה – מסייע לזכאים לסל תקשורת, אחת לכמה שנים הוא מחזיר סכום כספי מסוים לאנשים אשר נזקקים לאביזרי שמיעה.
משרד הבריאות –  משרד הבריאות משתתף בעלות המכשירים, דרך קופות החולים. מבוגרים מעל גיל שישים וארבע יקבלו סיוע כספי וזאת על פי התקנים של משרד הבריאות.
קופות החולים -  כל קופות החולים, משתתפות בעלות מכשירי שמיעה באמצעות הביטוח המשלים וכדאי לכם לבדוק את הנתונים אל מול קופת החולים שלכם.

סוגים שונים של מכשירי שמיעה

 מכשירי השמיעה מתחלקים לשני סוגים עיקריים – אנלוגיים ודיגיטליים, וגם כאן ישנה חלוקה לקטגוריות נוספות : מכשירי שמיעה באוזן החיצונית, מכשירי שמיעה באוזן החיצונית מסוג מיני, מכשירי שמיעה בתוך תעלת האוזן ומכשירי שמיעה נסתרים. בחירת מכשיר שמיעה המתאים לכם, תיקבע על ידי איש מקצוע על סמך הממצאים הרפואיים, מבנה אנטומי של האוזן וגם יכולת כלכלית.

מכשירי שמיעה מחירים

כאמור, ישנם כמה סוגים של מכשירי שמיעה למבוגרים, התאמת מכשיר שמיעה, איננה כה קלה, מכשירי שמיעה מצריכים תקופת הסתגלות ועלותם גבוהה. בהחלט מומלץ לכם לערוך השוואת מחירים , כל ייצרן מציע הצעה שונה ומאפשר תקופת הסתגלות לפי התנאים שלו.

לחצו כאן למידע על לחצן מצוקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה